Az első benyomás – hogyan nyerd el a betegek bizalmát kevesebb, mint 60 másodperc alatt?

· 2018-10-29 · 17:26

A betegekkel való bizalmi kapcsolat kiépítése rendkívül fontos a hatékony gyógyítás szempontjából. Ennek az egyik legfontosabb mozzanata az a bizonyos első benyomás. Az alábbiakban néhány egyszerű tippet adunk, hogyan tudod javítani a kommunikációd.

Ne feledjük, ez egy párbeszéd

Egy tanulmány szerint a páciensek azokat az orvosokat, akik figyelmesek voltak velük és végighallgatták őket, sokkal jobb szakembereknek minősítették, mint azon orvosokat, akik nem szenteltek kellő figyelmet rájuk és mondandójukra. Hagyjuk a pácienst is szóhoz jutni, tegye fel ő is a kérdéseit, hadd fejezze ki aggodalmát. Sokszor erre sajnos nagyon kevés idő jut, pedig a betegek meghálálják. Kezdjük egy rövid és barátságos bemutatkozással, majd hagyjuk rövid ideig a beteget beszélni mielőtt rátérünk a lényegre!

A ruha teszi

Közhelyesnek tűnhet, de az öltözék valóban fontos szerepet játszik abban, hogy milyen első benyomást teszünk. Egy professzionális egészségügyi öltözékkel már azelőtt egy megbízható szakember üzenetét küldjük, mielőtt bármit mondtunk vagy tettünk volna. Sajnos többen találkoztunk már slampos, ápolatlan kollégákkal, akiknek a megjelenése egyáltalán nem keltette egy profi szakember benyomását. Próbáld ki a Mediwears orvosi ruhákat és köpenyeket!

Teremts szemkontaktust

A beteggel való kommunikáció során mindig ügyelj arra, hogy tartsd a megfelelő szemkontaktust! Ne legyen túl sok és ne is legyen túl kevés. A folyamatos szemkontaktus rendkívül nyugtalanítóan hat, míg ha egyszer sem nézel a szemébe, akkor úgy tűnhet, hogy nem is érdeklődsz a beteg iránt.

Foglalj helyet

Ismered azt az érzést, amikor úgy kommunikálsz valakivel, hogy az illető föléd tornyosulva beszél hozzád? Ugye mennyire zavaró tud lenni? A betegek esetében sincs ez másként. Amennyiben a páciens helyet foglalt a széken, úgy tedd te is ugyanezt. A betegek számára megnyugtató, ha a beszélgetés egy magasságban folyik és te magad is hitelesebbnek tűnsz.

Légy őszinte

Légy őszinte a páciensekkel, tekintsd a betegeket partnernek! Így tudni fogják, hogy értük és velük dolgozol!

Egy kis empátia

Az egészségügyben dolgozni egyáltalán nem könnyű, testileg és lelkileg is rendkívül megterhelő hivatás. Általános jelenség a betegek személytelenítése (dehumanizálás), mely során az orvos vagy nővér igyekszik érzelmileg elhatárolódni a szenvedő betegtől, szinte eltárgyiasítva őt. A jelenség hátterében az áll, hogy az egészségügyi dolgozók így próbálják magukat érzelmileg elhatárolni a szenvedő betegektől, a mindennapos fájdalomtól és stressztől. Ez a viselkedés a betegek számára azonban rendkívül megterhelő. Egy kis empátiával ellenben javíthatunk a betegek közérzetén és a páciensek együttműködése is sokat javul, segítve a hosszú távú bizalmas kapcsolat kialakulását orvos és betege között.

Hasonló bejegyzések